My marauder slowly leaks

My marauder slowly leaks air. Any reason or repair at home. or should it be sent back. I always leave gun charged with air
You can put a balloon over the end of the barrel I usually just use a rubber glove make sure it’s sealed and see if there is any air in it in the morning. If so I it’s probably your valve poppit. It could just be a little bit of debris that needs to be wiped out. Before you start tearing it down, try to find a new ring kit Airgun. You can search for captain O-ring online. Careful about learning how to work on your marauder it’s a rabbit hole of fun and all sorts of aftermarket parts and information.
 
I'd repair at home, myself. Particularly if it was a shooter. Never know what you'll get back from the factory or dealer. If you haven't opened one up, don't be intimidated. They're a piece of cake to fix.
Edited to add: Once you find the leak.
I would add besides lubing the o rings use caution when pushing them past the openings in your tube as the sharp edges can cut the o ring. I push them down with my finger as they enter these areas
 
I had a very slow leak on mine when I got it. I sprayed soapy water to find very tiny bubbles coming from the threads of the foster fitting. I tried to reseal with Teflon tape, but it still leaked. I eventually stopped the leak by sealing the threads using Loctite 545. Its for high pressure hydraulics and pneumatics.
 
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Crosman changed the thread types last year or so, one is tapered and not compatible with the older type, so be mindful with the gauges, blocks, orings and tape.

How old is the Mrod and how slow a leak?
What’s your air fill source? ( hand pump, compressor, scuba shop, etc) How long was it without a leak? theres only the fill adapter, gauge, gauge block o-rings, valve orings and stem to leak. An overnight balloon over the fill adapter and bare barrel will rule out a stem or fill adapter. After that its either the gauge threads or a block or valve o ring. Both or one of which might leak again when you replace it unless you deburr the holes.
 
Nel corso del tempo gli o-ring possono perdere la loro elasticità e devono essere sostituiti. Se siete appassionati di meccanica, ci sono molti posti da cui ottenere il kit o-ring Marauder, incluso direttamente dal reparto ricambi Crosman/Benjamin. Potresti anche creare un post qui per trovare un membro vicino a te disposto ad aiutarti.
 
Buongiorno, sono Luca da Verona (Italia) e sono nuovo del forum. Ho anche il problema dello sfiato del Marauder attraverso il nipplo di riempimento. Vorrei solo che mi dicessi gentilmente la dimensione corretta dell'o-ring del capezzolo Crosman 1761-106 e di che materiale è fatto, poiché Crosman non lo fornisce in sostituzione e proverei a cercarlo qui in Italia se può....
Dagli Stati Uniti nessun concessionario spedisce pezzi di ricambio in Europa...
ti ringrazio anticipatamente
Luca B.
 
Crosman ha cambiato i tipi di filettatura l'anno scorso circa, uno è rastremato e non compatibile con il tipo precedente, quindi fai attenzione ai calibri, ai blocchi, agli oring e al nastro.

Quanti anni ha il Mrod e quanto è lenta la perdita?
Qual è la fonte di riempimento dell'aria? (pompa a mano, compressore, negozio di immersioni, ecc.) Quanto tempo è trascorso senza perdite? c'è solo l'adattatore di riempimento, il manometro, gli o-ring del blocchetto del manometro, gli oring della valvola e lo stelo che perdono. Un palloncino posizionato durante la notte sopra l'adattatore di riempimento e il fusto nudo escluderà uno stelo o un adattatore di riempimento. Dopodiché si tratta delle filettature del manometro o di un blocco o di un o-ring della valvola. Entrambi o uno dei due potrebbero perdere di nuovo quando lo sostituisci, a meno che non sbavi i fori.
 
Buongiorno S., sono Luca da Verona (Italia) e sono nuovo del forum. Ho anche il problema dello sfiato del Marauder attraverso il nipplo di riempimento. Vorrei solo che mi dicessi gentilmente la dimensione corretta dell'o-ring del capezzolo Crosman 1761-106 e di che materiale è fatto, poiché Crosman non lo fornisce in sostituzione e proverei a cercarlo qui in Italia se può....
Dagli Stati Uniti nessun concessionario spedisce pezzi di ricambio in Europa...
ti ringrazio anticipatamente
Luca B.
 
Recentemente ho avuto una perdita molto lenta sul mio Prod che è simile nella costruzione a un Marauder ed era la valvola di ritegno nel riempimento Foster... O'ring in poliuretano acquistati su Amazon, penso da Capatin O'ring, basta cercare Marauder o'ring della valvola di ritegno. Ma potrebbe essere qualcos'altro come il fungo o... solo una tua informazione.
 
Buongiorno, sono Luca da Verona (Italia) e sono nuovo del forum. Ho anche il problema dello sfiato del Marauder attraverso il nipplo di riempimento. Vorrei solo che mi dicessi gentilmente la dimensione corretta dell'o-ring del capezzolo Crosman 1761-106 e di che materiale è fatto, poiché Crosman non lo fornisce in sostituzione e proverei a cercarlo qui in Italia se può....
Dagli Stati Uniti nessun concessionario spedisce pezzi di ricambio in Europa...
ti ringrazio anticipatamente
Luca B.
That is a part that you will have to disassemble to discover the answer. Disassemble the fill nipple then measure the old o-ring and match it to the correct size.

Alternatively, you can call Crosman to possibly get the correct o-ring and or replacement part.

Crosman Parts
Toll free: 800-724-7486
Direct: 585-657-6161
 
Archer sells a real nice gauge port tool. It helps to not damage the orings when you install the valve and gauge blocks. Get some 1/2 inch PVC pipe, it works great to push everything out of the tube.
I agree with bearair. I had a Huma regulator in and out of my Marauder at least four times before getting it set where I wanted. Archer Airguns gauge port tool proved its worth to me.
 
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